tisdag 5 juli 2016

BLANDAT


De senaste veckorna har varit fulla me program och massor att göra. För två veckor sedan såg vårt hem ut så här. Vi har hunnit med mycket sen dess. Nu är allt klart i vårt hem, bara lite små inköp ska göras och sakerna ska hitta sina platser, men ungefär klart. Om några veckor blir det inflyttningsfest redan.
Vi har varit och provat på Gabriels pizza och jag åt deras Vålaxpizza med skagen och gravad lax, gott! Det har blivit en hel del restaurangbesök senaste veckorna, för det har bara inte funnits tid att laga mat hemma.

En bild på mig i sovrummet. Kommer nog att ta bättre bilder på hemmet här någongång och visa lite bättre hur vi bor. Jag älskar ljuset i vårt sovrum och på kvällen har vi solljuset där och det ser så fint ut när solen går ner och det lyser in i vårt sovrum.
Midsommaren hann vi vara i Vålax, Isnäs, Kerko och Forsby. Bilden är från Forsby när vi grillade och badade bastu tillsammans med Kimssu och Pia. Lite avskedsfest, för nu har de flyttat till Österrike.



Vi har hunnit ordna en babyshower åt min syster (eller hennes fina vänner hann nog planera mera än jag när jag var på resa). Fina dekorationer, godheter bordet fullt och roligt program. Jag gissar att babyn föds nu på torsdag, 7.7. Vi får vänta och se...

Jag gjorde första gången morotssoppa och åt den med rostad lök, gräslök och persilja från balkongen. Gott! Soppa för att jag opererade bort min tredje visdomstand, urk. Har haft en veckas antibiotikakur och har inte mått så bra. Dessutom har flunssan hittat till mig, blääh. 

Men med svullen kind och mediciner i käften så kunde jag nog besöka stranden en dag med Lotta. Simma och sola, åh det är just det bästa med sommaren!

Och förra lördagen hade vi lite kompisar hit och titta på vårt hem och bara umgås. Jag bjöd på tapas 
och Lotta hade bakat en ostkaka med popcorn-vitchokladbotten.

Vardagarna går lite långsammare än veckoslutet, då Jonas igen är i Björneborg från måndag till fredag. Jätte tråkigt och jobbigt att vara ensam, men har försökt få så mycket gjort som jag orkat under dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.