tisdag 19 juli 2016

FÖRLOVNINGSRINGEN

Ringen... Den var allt jag kunde drömma om. Guld, simpel men speciell och med en diamant. Jonas var noga med att det ska vara det bästa, och en äkta diamant. Han känner mig så bra och jag är så kär i min ring! Han hade en längre tid redan tittat på ringar och han hade några han funderade på. Fick veta att han har frågat råd av Nea vilken av ringarna han ska välja, och till sist hade han fått en känsla att det här är den rätta ringen. Härligt.. <3

Det att han frågat en av mina bästa vänner om råd och dessutom pratat mycket med henne om det här, värmer mitt hjärta. Härligt att han gjorde det! Fick höra av henne i dag att han dessutom skickat meddelande åt henne någon dag före om hur nervös han är, aaaaws! Tur har jag en så fin kompis som hon, som Jonas också känner att han kan fråga råd av. Härligt att hon dessutom var på plats när han friade.

Det känns så konstigt just nu, när jag inte har ringen på mig. Jag hamnade föra den i dag för att förminskas lite. Nästan perfekt storlek, men riktigt lite för stor var den. Jonas har nog varit duktig på att i smyg ta en min ring för att ta måtten och postat paketet till min systers adress och haft lite hjälp med paketet av min systers man och min bror. Ah, jag är så lyckligt! Jonas hade dessutom frågat lov av min pappa, ifall han får fria till mig! Alltså hur fint är inte det?!

Det har bara gått tre dagar, men jag har redan börjat fundera (läs: planera) på bröllop! Och det bästa är att jag har så många nära och kära som vill planera och hjälpa oss med allt ordnande. Jag har aldrig varit så här lycklig! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.