fredag 4 augusti 2017

VÅR SLUTLIGA BUDGET


Vår budget blev ungefär 6650e till sist och jag tänkte nu skriva lite vad olika saker kostade, ifall någon är intresserad och kanske har bröllop ännu framför sig.

För det första så fick vi ju en massa gratis eller som bröllopsgåva, vilket hjälpte i vår budget. Här kommer först en lista på vad allt vi fick gratis/som gåva:

 lokalen (ingen hyra på den)
 en stor del av dekorationerna, belysningen (allt fixades till vårt bröllop)
bändet
 min brudklänning
kakorna


Sedan en lista på vad olika saker kostade och hur vår budget blev upp till 6600e.

catering 2680e (inkluderat servitörerna)
alkohol 1412,12e plus frakt 230,40e
 blommorna 314e
fotograf 300e
smink och hår 240e
 min vigselring 532e + gravering av ringarna 5e
 Jonas kostym, underkläder, kragskjorta och flugorna till bestmen 286,35e
 våra skor 74,80e (jag hade klackskor och ballerinas)
 min väska 29,95e
 min andra klänning 34,95e
butiken ca 190e (kaffe, mjölk, engångskärl, nattmat m.m)
filtar, ljus, placeringskort, gästtavla m.m ca 220e

Och sedan kostar ju sådant som att posta inbjudningskort och pysselmaterial till dem. Men här är ungefär allt vad vi betalade. Alkohol hade vi massor, så det blev också en hel del över efter bröllopet men heldre så än att det skulle ha tagit slut. Och det fick vi nog fort sålt vidare, så egentligen fick vi ju lite pengar tillbaka, men de pengarna for nog till bröllopsresa-kontot. Smink och hår blev lite dyrare än jag tänkt mig, men sen igen hon kom hem till oss i Forsby så det underlättade ju min dag att jag inte behövde köra någonstans.

Sedan det som jag nu inte räknat med i budgeten är min frissa då jag klippte och färgade det, mina lösögonfransar och armbanden jag köpte åt mig och mina bridesmaids då när jag frågade dem till mina bridesmaids. Sedan fick jag nog benen sockrade gratis av Jonas bonusmamma och så hade jag guldörhängen jag fått av Jonas, en ring med en blå sten jag fått av mamma och en gammal nässduk som varit min mommos eller gamla mommos, som syrran lånade åt mig. Så jag hade something new, something blue, something old and something borrowed.

Jag har inte heller räknat med här tack-korten och bröllopsbildboken jag gjorde i Ifolor, för det är sådant som vi betalar efter bröllopet. Sedan önskade vi ju oss pengar som bröllopsgåva, som vi verkligen fick! Vi har en riktigt bra summa att använda till vår följande bröllopsresa. Vi använde redan ungefär 1000e på vår Kroatien resa, för vi fick så mycket cash att det kändes bättre att ta med det på resan än ha en massa cash här hemma liggandes. Men vi har fortfarande kvar så att vi säkert nog kan boka en resa till Aruba, kanske vi behöver lite spara pengar själv beroende på hur fint hotell vi vill ha.

Så vi kunde hålla oss ganska bra i budgeten, för vi hade ju hoppats på att hållas där kring 6000e och lite över blev det, men det visste vi nog att det kommer gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.