tisdag 5 september 2017

ÅRETS FÖRSTA KRÄFTIS


Vår första kräftis i år firade vi tillsammans med Jonas familj i Forsby. De bjöd på tonfiskpaj och halloumisallad och vi hämtade Jonas göda skagenröra med skärdgårdslimpa.


De hade dukat fint med kräftskiva-tema! Vi hade hattar, servetter, muggar, tallrikar och bordduken med kräftor på.


Jag klämde i mig massvis med kräftor, för det är nog så gott! Vi hade allt det där vanliga man brukar ha till, dvs. citron, rostbröd och vitlökssmör med dill. Vi hade också helt vanliga räkor med skal på också.


Snygga med hattarna på! Det var en riktigt mysig kväll hemma hos hans pappa, men jag var nog ganska trött och slut och orkade inte riktigt lika länge som de andra. Jag hade just börjat jobbet, så jag var väldigt ovan med mina nya tider och rutiner och det är alltid så att de två första veckorna på jobbet är väldigt tunga. Men gott och skoj var det, så som alltid i Forsby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.