onsdag 27 september 2017

FÄRGER HEMMA


Hemma hos oss har vi mycket blått i olika nyanser, grått, vitt och svart. Blått och speciellt turkost har jag börjat gilla mycket för tycker det är en fräsch färg, men också lugnande. Jag börjar tänka på havet och det ger mig en lugn känsla. Turkost vatten och värme, det gör mig avslappnad, så att ha av den färgen hemma hjälper mig att slappna av hemma också. Också lite vita stenar och snäckor hjälper att uppehålla den där känslan att jag är i Grekland eller någon annanstans varmt. Vi har också lite av den där bruna-beige färgen, som jag tycker påminner mycket om sand. Den ger igen den där strandkänslan.

Blå är en färg jag tycker om att använda i inredning, men annars så har jag lite fått obehag för andra färger. Ljusrosa är också en färg jag lite börjat tycka mera om och den färgen vill jag ha i sovrummet lite mera synlig, men annars får nog resten av rummen hållas ganska neutrala i svart, vitt och grått.

Färger jag inte kan tåla i indredning är röd och orange. Det kan se snyggt ut, men det passar inte mig som person så jag skulle inte trivas i ett sådant hem. Jag brukar ändå beundra andras hem ifall någon använt sig av de här färgerna, för ifall det passar just deras personlighet så gör det hemmet mysigt på deras sätt.


Jag tycker ändå mest om ganska neutrala hem, ljusa färger och inte för mycket mörka ytor och mörka möbler. Visst är sådana hem mysiga på sitt sätt, men i mina ögon är ljusa hem mysigare och vackrare. Det är nog bra att hitta det som passar en själv, så man kan hålla sig till det och få hemmet inrett så att alla rum passar ihop. Jag kan åtminstone inte tänka mig att jag skulle må bra eller kunna slappna av i ett hem där alla rum ser helt olika ut och färgskalorna hoppar från eldrött till turkost. För mycket olika färger och olika stilar gör att det blir ganska oroligt och ögonen får inte vila. Jag behöver iaf mjukare färger och nyanser för att kunna slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.