lördag 30 september 2017

ROLIGA ÖVNINGAR

Här kommer bilder på olika roliga övningar jag tycker om, som vi övat med vår PT och som jag ibland (ganska sällan den senaste tiden...) hemma övar på. För det första måste jag nog ändå säga att det var inte så enkelt att själv ta bild och göra de här olika övningarna, att nästa gång behöver jag nog en kameraman, haha 😅


Den här är bra för handlederna och man spänner nog mycket magmusklerna också. Det är ganska enkelt att komma i den här ställningen, men att hållas en längre stund är nog svårt. Det borde jag öva mera på att försöka klara av först 10 sekunder och sedan öka tiden ju bättre jag blir.


Att stå på huvudet är nog något jag inte alls gillar. Den här ställningen är bra övning för det och härifrån kan man nog spänna sig upp, så att kroppen är rak. Det kräver mycket magmuskler och styrka i kroppen, men inte så svårt bara man lite övar. Jonas har blivit bra på det här. Jag är bara själv inte alls intresserad, så jag övar aldrig på det här för jag gillar mera att stå på händer.


Oj, vad styv jag har blivit. Bryggan borde jag igen öva mera på, för ser på bilden att jag är riktigt styv och bryggan ser inte så bra ut, haha. Det här har jag också lite tappat intresset för, men borde bara fortsätta öva och bli mjukare i kroppen.


Och till sist då handstående. Jag är såklart sned på bilden nu, men det var inte så lätt att få en bild på det här heller. Jag har ändå blivit mycket bättre på handstående. Jag kommer ganska lätt upp och fast jag har väggen bakom så kan jag lite försöka hållas uppe utan att ha benen mot väggen. Det här har vi övat mycket på när vi har träningar, men jag borde öva mera utomhus och utan vägg, för jag har blivit så van med att ha en vägg bakom. När vi åker till Cypern ska jag nog öva stå på händer på stranden! Det här brukar vi öva på olika sätt. Så att vi kan starta med båda benen (dvs. skuffa fart med både höger och vänster ben), med magen mot väggen och vi "klättrar" upp med benen och sedan så att vi ska hållas där i 20-30 sekunder.

Ännu en övning jag inte kan ta bild på hemma är när vi hänger i ringar. Vi hänger uppochner så att vi har benen nära kroppen och så ska vi ha rumpan ganska lågt nere, så att vi spänner magmusklerna och hela kroppen egentligen. Det är supertungt! Det har vi också övat att vi ska hållas där i en viss tid och senaste gången gick det ganska bra för mig och jag klarade kanske 20 sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.