måndag 25 september 2017

HÖSTMOTIVATION


Nu har vi höst ute och till och med träden har börjat ändra färg och snart är det inte längre grönt ute. Lite har vi haft fina höstdagar, men kylan börjar kännas och fast det inte ännu har blivit så mörkt och kallt, så börjar jag nog lite känna av att höstdeppen smyger på.

Tur har jag en veckas höstlov i år och dessutom ska vi resa till Cypern då, vilket jag väntar massvis på! Att ännu få känna värmen, få en fräsch bränna, bara slappna av och njuta i en veckas tid. Vad jag kan längta mycket!

Men lite fundersam över hur det kommer att gå när vi har en veckas träningspaus... Det känns alltid lika jobbigt första gångerna efter en längre paus. Jag har nu igen kommit bra igång med träningen, men kosten har nog varit helt varierande. Vissa veckor går det bättre att hålla kosten bra, men ibland finns det bara inte ork, tid eller pengar att fundera på "de bättre valen". Kommande lördag ska vi ta foton och måtten igen. Foton tog vi senast i juni, så får se ifall det hänt någonting här sen dess. Tror inte att det iaf har hänt något mot bättre hållet, men hoppeligen inte så mycket mot sämre heller. Måtten vet jag inte heller ifall de har ändrat så mycket mot något håll. Jag tappade allt som allt 7kg före bröllopet, men nu har jag fått ungefär 2,5-3kg tillbaka, vilket inte riktigt vill försvinna. Men hoppas att bara ämnesomsättningen igen kickar igång riktigt ordentligt, så rinner de där överlops kilorna bort. När jag började tappa kilon på våren, så gick det ganska av sig själv utan att jag behövde så mycket fundera på kosten och träningen utan jag höll på med det som kändes bra. Nu när jag har haft både dålig kost fram och tillbaka och träningen inte var regelbunden först efter halva augusti, så det kan ta sin tid före kroppen är igång igen.

Men nu bara vi tar foton och måtten igen, så har man enklare att följa med vad som händer. På ett sätt hjälper det mig att hållas igång, för jag vill inte heller se de där dåliga resultaten och ifall det då inte händer något, så vet jag att jag måste skärpa mig.

Det är alltid det som är så tungt när allting tar tid, så nu också kan det ännu ta någon månad egentligen före min kropp igen har samma ämnesomsättning som på våren och att fettförbränningen blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.