måndag 9 februari 2015

HELSINKI


I dag har jag varit hela dagen i Helsingfors. Träffade Prillan och vi gick och äta sushilunch på Sushibar, fast det egentligen var meningen att vi skulle till Vapiano. Men vi kunde inte ens gå förbi Sushibar utan att snåla efter sushi, så vi bestämde oss för att gå dit istället. Ett mycket bra val!

Efter vår lilla sushikoma hann vi diskutera lite senaste nytt, bröllop och annat skoj. Efter min date med Prills, åkte jag buss till Kiiras. Hon har fött en liiiiiten liiiten flicka i slutet på januari och hennes äldre flicka har också nyss fyllt år, så jag åkte dit och hälsa på med lite gåvor åt alla. Fick hålla en lite på 2 kg baby i famnen och hjärtat började bulta, värmen steg och ögonen började glänsa när hon var så liten och god! En aning babyfeber fick jag när jag fick se något så litet och sött. Tur har jag syrrans barn jag får gosa med när som helst, så försvinner febern med det för en stund igen.


Det var roligt att leka med lilla L också, för det är senast i augusti jag sett henne! Hon blev riktigt sur sedan när jag hamnade åka iväg därifrån, hihi sötnosen. Måste gå och hälsa på dem snart igen! Lillisen kommer ju att växa så det brakar!

Härligt att bo hemma i Borgå igen när jag har tid och möjlighet att träffa alla mina vänner och familjen. Fyra år i Vasa var nog tillräckligt för mig, nu njuter jag av att få vara tillbaka och att ha ett helt eget hem här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.