tisdag 24 februari 2015

LIFE PLANS

.
Just nu håller jag på att skriva gradu. Det går ganska trögt framåt, men har nog fått en hel del gjort. Känns ändå som om min handledare mera stoppar mig än pushar mig framåt... Jag vill ju bara få den klar så fort som möjligt. Men motivation finns inte riktigt...

Nästa vecka börjar jag jobba. Kommer att jobba på dagis i tre månader, så får se hur gradun går vid sidan om. Vill så gärna få den klar och få mina magisterpapper i sommar!

Untitled
Efter att mitt vikariat på dagiset tar slut så börjar jag jobba på ett café i gamla stan i Borgå. Kommer inte att ha så mycket ledigt mera och vet inte ens hur länge jag kommer att jobba på café. Fick göra ett avtal tills vidare. Jag har ju egentligen ingen aning om vad jag ska göra nästa höst. Jag har inga planer, öppen för allt och vet inte egentligen vad jag vill göra. Det enda jag vet att jag vill är att spara pengar och resa alltid då jag har möjlighet. Så nu när jag i alla fall har mycket jobb ordnat så kommer jag att få börja spara pengar.

Funny and Relatable! | via Tumblr
bilder: weheartit.com

Det känns konstigt men på samma gång skönt att inte alls veta hur framtiden ser ut. Jag vill inte bara börja jobba på heltid, utan jag vill ha lite mera frihet och göra vad jag vill. Resa och jobba lite här och där. För jag längtar bara till den tiden då jag inte är bunden till någon skola eller något jobb, då jag får göra precis vad jag vill. Den friheten längtar jag till! Jobba tänker jag göra så mycket att jag klarar mig ekonomiskt och får hyran betald och lite resepengar alltid nu och då.

Får se hur det blir. Jag vill inte ens planera så mycket utan tar det så som det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.