onsdag 3 augusti 2016

BJÖRNEBORG & YYTERI

Förra veckans onsdag åkte vi iväg på roadtrip med Lotta. Första stoppen var i Helsingfors där jag skulle på röntgen. Hamnade köra mitt i centrum, fast jag har sagt att jag aldrig kommer att köra där. Nå, bra gick det fast vi hamnade mittiallt på spårvagnspåret och fick snabbt hitta en väg bort därifrån, haha. Vi överlevde!

Därifrån körde vi sedan till Yyteri. Det gick bra hela bilvägen och vi hade packat med mellanmål och lyssnade på bra musik och sjöng med. Klockan 13 var vi framme i Yyteri beach. Där låg vi och solade och simmade i några timmar, sköööönt! En helt otroligt stor och fin strand med helt ljuvligt skön sand.

Efter att vi somnat i solen och lite bränt våra ryggar (woops), så körde vi till Björneborg centrum där vi hade bokat hotell för två nätter. Vi duschade och fixade oss fina, så gick vi ner till hotellets restaurang och beställde lite sniglar och förrättssallad, så vi fick något smått att äta.

Där efter träffade vi Jonas och hans kompis och gick på öl. Hungriga var vi så jag fick alla med dragna till en restaurang och äta. Muuums! 
Alla beställde till efterrätt en hallonmargarita, isigt och gott.

Jag och Lotta beställde någon sorts tapas tallrik med potatis, oliver, räkor, bläckfisk och kammussla. Det var helt supergott! Sedan gick vi och bowla, där vi fick vara typ helt ensamma i hela bowlinghallen. Det gick inte så bra för mig, som vanligt, men skoj ändå! 

Nästa dag gick vi och äta lunch med Jonas till ett sushiställe. Det var också mumsigt och bra. Sedan tvinnade jag och Lotta i olika butiker där i Björneborg centrum och shoppade lite. När Jonas slutade jobbet gick vi först ut och äta och sedan körde vi till Yyteri igen, så att han också skulle få se den stranden. Tyvärr var det inte så varmt och soligt så inget simmande blev det men vi gick i sköna sanden och träffade också några av Jonas arbetskompisar där. Vi fick också fotat lite fina bilder där. Kvällen chillade vi bara i hotellet, för nästa morgon började vi efter morgonmålet köra tillbaka ner mot Borgå. Det var en rolig roadtrip och tycker absolut att jag borde göra mera roadtrips på sommaren! Finland är nog ett fint ställe och det lönar sig att resa runt och se olika städer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.