tisdag 23 augusti 2016

SKÖNT VECKOSLUT BAKOM

På torsdagkväll blev det ett snabbt beslut att jag, Jonas och Faldo hänger med pappa och Milla till Joutsa stugan. Jag har inte varit där på säkert 12 år! Det är mina kusiners stuga och där har jag varit mycket när jag var barn. Så vi packade sakerna färdigt på torsdagen och på fredagen efter att Jonas kommit hem från jobbet, så började vi köra mot Joutsa. Vi kom till ett färdigt dukat bord med pappas och Millas delikatesspizza. Därefter fick vi njuta av solnedgången och bastu. Vi vågade också simma, och det var så skönt att simma i en så fin sjö.


Vi simmade och badade och simmade och badade. Bastun var så skön att efter det satt vi slöa på sofforna och drack lite kvällsgott. Ett skönt sätt att slappna av efter första arbetsveckan efter 10 veckors sommarlov. 


Faldo njöt så otroligt av att få vara ute i friska luften och bland alla goda och intressanta dofter. Han kom också helt bra överens med pappas nya hund, Elli. Vår lilla gamling fick nog säga till några gånger åt unga Elli som så gärna ville hoppa, springa och leka med honom. Han fyllde ju redan elva i sommar, men nog är han ganska livlig ändå. 


Nästa dag fick vi igen njuta av solsken och värme. Pappa och Jonas jobbade lite på gården och jag fick ligga och sola (läs: latmask). Det känns som en evighet sedan jag senast kunnat sola! Tog också ett dopp fastän vi inte hade bastun varm. Sköööööönt var det! Vi hann ännu äta och bada bastu före vi sedan igen började köra mot Borgå. Jonas hade planer med sina kompisar, så vi stannade inte till söndagen i Joutsa. Jag var så slö, så när vi kom hem bestämde jag mig för att bara stanna hemma och se en film och gå i tid i säng. Det är tungt att börja jobba efter långt sommarledigt, så det var skönt att bara slappa hemma och gå i tid i säng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.