onsdag 23 november 2016

FÖDELSEDAG

Igår var ingen vanlig dag, för igår fyllde jag 25 år! Hipphurra! Tja, kändes nog ändå som en ganska vanlig tisdag, för gjorde inget speciellt mer än att jag bjöd på morotskaka på jobbet. På söndagen hade jag kaffekalas för familjen och bilderna är från söndagens kalas. 


Syns rynkorna redan? 😏 Halvvägs till femtio, så visst börjar jag ha en hel del ålder, men ganska ung ändå. Alla på jobbet tyckte att jag är så ung ändå, för jag är ju ändå yngst på min arbetsplats. Jag känner mig också ganska ung ännu, för jag känner mig frisk i kropp och knopp, och på grund av min livstil. Jag reser mycket, jag kan välja vad jag vill göra på veckosluten utan att behöva planera så långt i förväg. Jag kan leva partylivet men också hemmalivet. Jag har ett super parförhållande, men jag hinner också umgås mycket med min familj och mina vänner. Jag tycker egentligen att jag just nu har det ganska så bra liv, inget jag skulle ändra på. Visst längtar jag tills jag är så "vuxen" att jag köper hus och skaffar barn, men just nu är det ganska skönt att vara både ung och gammal på samma gång. Jag kan välja vill jag gå ut och festa eller vill jag ligga hemma i pyjamas en hel lördag och se på filmer.


Min outfit på söndagens kalas. Syns ju inte alls på bilden, men hade nog vinröda strumpbyxor på mig. 
Vi provade på ett nytt kakrecept, nämligen marianne ostkaka. OMNOMNOM vilket lyckat recept! Busenkel att baka och krävdes bara knappa halv dl socker i fyllningen, tack vare all mariannecrush och kex som sötning. 

Orkade inte ordna till med något stort kalas, utan bjöd bara familjerna, så orkade inte heller fundera på bjudningen så mycket. Vi bakade en mariannekaka, en plåt med morotskaka (som blev den godaste jag ätit någonsin! och dessutom första morotskaka vi bakat med Jonas), hemgjorda pasteijer med ost och pepperoni, oliver, pepperonikorv, grönsaker och hemgjord dipp, kex, nötter, vindruvor and that's about it! Enkelt och gott och dessutom tog nästan allt slut, förutom halva plåten med morotskaka som jag kunde ta med till jobbet.


Fick superfina gåvor av alla också och sådant jag önskat mig. Jag fick bland annat pengar, en eltandborste, mössa, bodylotion och en stor silverlykta. Av Jonas fick jag det där supersöta paketet med en parfym jag önskat mig. Igår på min riktiga födelsedag så fick jag ett till paket av honom som nnehåll Calvin Klein sportbh i mörkgrön färg och ett par svarta CK underbyxor. Fortfarande de skönaste sportbhn jag ägt och underkläderna likaså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.