måndag 19 juni 2017

BURGERS


På veckoslutet gjorde vi hamburgare med batatfranskisar, en av våra favoriträtter att göra för det går att variera på så många olika sätt. Denna gång var också Jontte hos oss och äta och fick prova på Jonas supergoda burgare. Inget vanligt "recept" denna gång heller utan vi provade på nya semlor och så lite inspirerat av mäkkens el maco, så hade vi salsasås och egen gräddfilssås. Och vad det var gott! Det blev nog bestämt att vi inte längre använder de där köpis hamburgarbröden, för de är så smaklösa och tråkiga. Heldre semlor eller rågbröd, för det är nog så mycket godare.


Det är också så mysigt att duka fram fint, fast vi äter hamburgare. Kvällssolen lyser så fint från vårt sovrumsfönster enda till köket, så vi får så fint sken vid matbordet på kvällen.

Det märks nog att jag har sommarlov, för vardags vanorna har ändrat helt och jag märker själv också att jag äter lite mer oregelbundet och lite mer gottgott, men jag försöker nog se till att också röra på mig lite varje dag. Vi har inte tränat så mycket i juni, men just nu har vi fullt upp med bröllop och att hinna faktiskt njuta av sommaren också! Och god hemgjord mat med lite vin är något vi tycker mycket om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.