fredag 16 juni 2017

NEJLIKA


Jag har blivit riktigt storälskare av nejlikor! Många färdiga buketter har nejlikor och det är alltid de som överlever längst. Om jag kunde välja så hade jag alltid nejlikor i vas här hemma! Speciellt i den här pastellrosa färgen, tycker de är så söta och fina. Just av de här kommer vi också att ha på bröllopet, bland annat på borden men också i min bukett.

Jag tycker de är så fina och påminner lite om rosor och pioner, men håller mycket längre i vas. De här är snart två veckor gamla och de ser nästan helt nya ut! Jag har inte tidigare varit så intresserad av blommor eller grönväxter hemma, men just nu har jag ju balkongen full med grönväxter och hoppeligen håller jag mina tomater i liv så vi får tomater i sommar. Dessutom tycker jag att hemmet ser så mycket hemtrevligare ut med lite grönväxter och lite blommor i vas dessutom. Det är bara så tråkigt med blommor i vas, för de kostar en del och så lever de inte så länge. Men tur kan man också plocka naturblommor in i vas! Mamma hämtade också några kvistar av hennes syren till mig och häromdagen så plockade jag lite liljekonvalj i vas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.