onsdag 3 juli 2013

KLÄNNING OCH SHORTS


Jag hittade en klänning från H&M och ett par jeansshorts från ONLY igår när vi tvinnade på stan med Prillan. Fast det var massiv rea överallt, så ville jag inte riktigt hitta det jag var ute efter.

Jag reagerade på en konstig sak; storlekarna har ändrat helt massor! Jag provade klänningen i storlek 38 (för det brukar vanligtvis vara min storlek), men den var alldeles för stor. Kön till omklädningsrummet var så lång, så jag tänkte att en 36 blir nog bra, när 38 var för stor (vilket redan var lite konstigt). Men nu när jag provade den i dag, så är den här 36 också lite för stor! Alltså jag borde ha tagit en 34! Jag vet inte när jag senast skulle ha haft storlek 34 på mig, de brukar inte sitta på mig när jag är lite kurvig. Jag har annars också märkt att jag för det mesta borde se på storlekarna S och XS, för M börjar också vara lite för stort för mig. Men det som är konstigt är ju att jag har inte ändrat i storlek, så det måste ju vara klädbutikerna som har ändrat sina storlekar!

Jag måste lära mig att ta med mig flera mindre storlekar till omklädningsrummet när jag går och provar, då jag tydligen har helt fel storlekar! Som tur går den här klänningen nog helt bra, men den sitter nog ganska löst vid midjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.