torsdag 11 december 2014

IKEA EKTORP - ENKELT OCH BRA




Här är min nya soffa! Vardagsrummet ser och känns helt annorlunda nu, faktiskt lite mindre, men det är det ju när här är en stor soffa nu. Min rahi passar bra där till soffan, så det är lite som en divansoffa. Soffan är alltså Ikea Ektorp tre personers, köpte den begagnad för en billig slant.

Det är skönt att få sitta på en soffa nu istället för lilla rahin och den här soffan är nog en av skönaste och mjukaste sofforna jag suttit på! Syrran har likadana och har nog alltid tyckt om dem. Enkelt att tvätta överdragen och så kan man byta färg på den när Ikea har så många olika överdrag! Jag ville dessutom ha en vit soffa för tycker det är så stilrent och fräscht. Vad är bättre då än en soffa där man kan tvätta överdragen på? Jag som alltid lyckas klåtta och få fläckar på allt.

Men märker nog nu också att min matta är helt hemsk och passar inte alls in där. Vill ha en ny ljus matta, men har inte lust att slösa pengar på det nu så får se på nytt på våren.

Jag är nöjd! Och nu behöver jag inte oroa mig över var gästerna kan sitta som kommer hit på lördagen. Men mera om det en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.