måndag 29 december 2014

SHIT HAPPENS

När allt går bra i livet så måste ju något skita sig. Det hände åt mig, skriftligen. Låg över fyra timmar igår kväll/natt på vessagolvet... Det var så obehagligt. Minns inte ens när jag senast haft magsjuka, men det är bland det värsta man kan ha enligt mig! Hatar att spy, för när jag spyr så spyr jag flera timmar. Inte bara en eller två gånger, utan närmare 15.... Yök!

Jag fick matförgiftning igår... Vet inte riktigt av vad, men det har inte så stor skillnad. Som tur har jag haft Prillan som tagit hand om mig. Fick som tur sedan sovit lite och på morgonen kändes det redan lite bättre. Prillan gick till apoteket och jag fick fem dagars antibiotikakur, illamåendepiller och elektrolyter som jag ska blanda i vatten och dricka.

Har sån träningsvärk i kroppen i dag! Har så sjuka benmuskler och ryggen att det känns som om jag skulle ha sprungit en maraton, simmat 10km och sedan blivit under en buss. Så min dag har gått åt att ligga i sängen.... Som tur regnar det i dag! Lite tur på min sida, fast solen sken tidigare och Prillan hann nog sola en stund.

Så mitt nyår börjar verkligen annorlunda! Inget alkohol för mig på fem dagar, så det blir inte riktigt sådant festande på banglaroad som vi hade tänkt. Men det stör inte så mycket. Kan ju dricka och festa när som helst, inget speciellt med nyår för mig. Börjar nya året lite hälsosammare istället ;)

Nu ska jag fortsätta vila. Bloggar kanske senare ikväll om vårt roliga veckoslut, men just nu har jag inte energi.

Hey, I'm alive! Fast kroppen känns död, men värre saker händer ju så det här är ingenting jämfört med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.