tisdag 22 december 2015

EXTEMPORE


Extempore kvällar brukar alltid bli de bästa kvällarna! Förra veckans måndag frågade Nea mig och Jonas med till Helsingfors och hämta Topi. Vi gick en sväng i butiker och så gick vi till Vapiano och äta, typ åtta tiden på kvällen. Jag åt min vanliga räkpasta med spenat, mumsfilibabba! Efter maten gick vi över vägen till ett café och satt där till sena kvällen och drack glögg och smakade på deras rawcake. Supergod rawcake måste jag säga! Bästa jag någonsin ätit. Det blev en helt super rolig och mysig kväll, fast det var en vardag och jag och Jonas hade jobb nästa dag. Men vad gör det fast det blir lite mindre sovit någon natt nu och då.

På söndagen blev vi bjudna till Nea på glögg, för vi skulle annars också köra till Isnäs till min pappa, så vi tänkte att vi hälsar på hos Nea också då Topi var där. De fixade pizza åt oss och goda leffasnacks. Den kvällen slutade så att vi såg typ fyra skräckfilmer efter varandra, alla fyra låg vi i Neas säng och så blev vi på hennes soffa och sova, då sista filmen tog slut typ halv fem på natten! Jag tror jag har senast varit tonåring då jag har orkat se så där många filmer i ett sträck, men det var nog så roligt och tiden gick otroligt fort. Helt super sleepover, fast vi hamnade stiga tidigt upp nästa dag för vi skulle till Ikea och till Kiira och hälsa på. Så vi var lite trötta igår, efter bara fem timmars sömn, men vi är ju lediga så who cares!

Jullovet är bästa tiden för allt extempore! Jag tycker annars också att vi redan hunnit med mycket, då vi har träffat så mycket vänner. Varje dag har vi umgåtts med någon. Ikväll hade vi Jonas två bröder här och vi åt lite mäkkimat och drack glögg. Det var första gången jag träffade hans andra bror och det var riktigt roligt sällskap!

Har också hunnit vara barnvakt i dag och haft huset fullt med gäster. Det är såååå skönt med jullov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.