fredag 11 december 2015

YOGA FOR BODY AND MIND

yoga, bohemian, and boho -kuva
Jag vet att jag har skrivit om detta flera gånger, men tycker det är ett bra tips åt er alla som vill hålla kroppen stark och flexibel. Nämligen yoga.

 Jag har börjat yoga lite mera, för jag märker att jag verkligen behöver det. Det är så härligt att få andas lugnt och djupt och tömma hjärnan och bara fokusera på sin kropp och hur det känns. Jag brukar stressa lätt och övertänka, så att hjärnan går på övervarv. Därför är det skönt att ta en 20-40 minuter och bara fokusera på mig själv och den där andningen gör verkligen mycket! Jag tycker också mycket om att träna tufft, gå på gym eller ut och springa, men det där att faktiskt andas ger mycket för huvudet och måendet.

Du hittar bra klipp på youtube och just nu har jag hittat en favorit person, som har många olika klipp på youtube. Adriene heter hon och jag tycker hon har bra yoga videon. Ibland väljer jag någon kortare och lugnare och mer avslappnande, medan ibland vill jag ha en där man får utöva mera styrka och flexibilitet. Variation finns!

Jag tror yoga är en sådan träningsform att det krävs flera försök, förrän man egentligen kan säga tycker man om det eller inte. Min åsikt om yoga förändras lite hela tiden och det har den gjort i flera år, men just nu känner jag att det är skönt och avslappnande.

fitness, girl, and fit -kuva
Bilder lånade från weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.