onsdag 27 april 2016

BEROENDE AV GOD SÖMN

Varför ska måndagen alltid kännas så trög? Måndag är inte en av mina favoritdagar, men förstår inte hur jag alltid kan vara så trög på måndagmorgon jämfört med de andra dagarna. Det syns också tydligt på bilden att jag är trött och har sovit dåligt. Men det gör jag nästan varje natt, för jag sover inte lika bra när jag är ensam än då när jag sover med Jonas.

Jag klarar nog av att gå i säng i tid, men själva nattsömnen känns int lika bra och jag drömmer jätte mycket oroliga drömmar och det känns inte som om jag hunnit vila alls. Konstigt när jag tänker tillbaka, så det har nog funnits en tid i mitt liv som jag bara inte klarade av att sova bredvid någon. Jag tyckte det var obekvämt att ha någon där bredvid och att jag inte kunde sova ordentligt. Nu är det helt tvärtom och jag sover nog så mycket bättre med Jonas bredvid.

Jag är annars också en sådan människa som behöver ordentlig nattsömn och åtminstone 7-9h. Jag är ganska yr i bollen då jag inte har sovit tillräckligt eller ifall jag sovit dåligt. Hur ska jag klara mig den dagen då jag har barn?! Haha.. Tur är det inte aktuellt ännu, så jag får njuta av min nattsömn ännu, hehe.

2 kommentarer:

  1. Somtur har man som mamma lite privilegier endå när de gäller sömnen, först alla hormoner som gör att man klarar sej me mindre sömn än man annars sku klara av att göra någo me å sen e man ren van :) å me tanke på att en baby sover ca.16 timmar/dygn får man no sömn bara man sover då babyn sover. Så du behöver int oroa dej! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! :D men man får ju alltid höra hur trötta alla mammor e, men visst e de ju en vanesak :) man kan bli van med myky!

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.