onsdag 27 april 2016

WHEN THE ARTIST IN ME COMES OUT...

När jag var yngre tyckte jag hemskt mycket om att teckna och måla och det hörde helt klart till min vardag. I dag har jag knappt alls tid att ta tag i en penna och sitta ner och rita. Dessutom kräver det ett visst sinnestillstånd och lust av mig att sitta ner och rita. Så det blir ungefär en gång i året som den där lusten kommer och så kan jag sitta i några timmar och rita och måla och tiden flyger iväg. När jag sedan håller på kan jag inte ta pauser, så det kan faktiskt gå flera timmar och jag glömmer helt bort tiden och allt annat.

Igår fick jag den här lusten att sitta ner och rita. Fick göra det mysigt på golvet och plocka fram alla pennor, färgpennor och penslar så att jag sedan kunde sitta där utan att behöva stiga upp. Senast jag ritat är ett år sedan i januari... Wooops!

Fick lust att rita något i svart och vitt och fokusera på skuggor, så valde ett gammalt fotografi jag har på Allis och Meelis hand. Meeli var riktigt nyfödd då, så Allis hand såg faktiskt riktigt ut som en vuxen hand, för det var sådan storleksskillnad.

Bjuder på första skissen och hur slutresultatet blev efter att jag använt vatten. Jag använde mig av inktense pennor, som löser sig i vatten för de är så roliga att använda! Jag behövde alltså bara vatten och en pensel för att få slutresultatet.

Som "konstnär" har jag väldigt dåligt tålamod, så det jag håller på med ska bli färdigt på en gång. Jag kan absolut inte fortsätta på det en annan gång. Så ibland kan frustationen bli väldigt stor och det kan resultera i att jag inte är alls nöjd med slutresultatet och slänger pappret till sist. Också en orsak varför lusten att plocka fram tecknepapper och pennor inte händer så ofta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.