fredag 1 april 2016

DRÖMMAR OM INTERRAIL

Drömmer om olika länder och städer vi kunde resa till om vi kan åka på interrail i sommar. Hoppas hoppas hoppas!!! Bara Jonas får semester passligt, så ska vi nog fixa det. Pengar har vi sparat på redan en tid så det är endast frågan om hans semestertid. Jag drömmer mig bort till...

venice and italy -kuva
Italien - Venedig
är ett drömställe jag kunde besöka. Speciellt Italien nog, men har hört att Venedig är nog värt att uppleva.

Croatia, sea, and dubrovnik -kuva
Kroatien - Dubrovnik
Kroatien är också ett måste! Har hört att Dubrovnik och Hvar är fint.

austria, hallstatt, and photography -kuva
Österrike - Wien
Mamma har varit till Österrike och rekommenderar det, så jag tror det skulle också kunna passa in på vår rutt. Wien eller Hallstatt (på bilden), skulle kunna vara fint att besöka.

paris -kuva
Frankrike - Paris
Paris skulle jag nog vilja se igen och så där riktigt ordentligt. Hann ju bara vara där några timmar, så vi hann inte uppleva så mycke.

amsterdam, city, and netherlands -kuva
Holland - Amsterdam
Det här är ett ställe dit Jonas absolut vill och jag tycker själv också att det skulle vara intressant att få uppleva Amsterdam.

budapest, city, and hungary -kuva
Ungern - Budapest
Har hört att staden är vacker!

prague and czech republic -kuva
Tjeckien - Prag
Har en bekant som bott där och det låter också som ett ställe jag kunde besöka!

Poland and warsaw -kuva
Polen - Warsawa eller Krakow
Egentligen har jag ingen skillnad var någonstans i Polen, men det är också ett ställe Jonas vill besöka (där han varit förut).

city, cologne, and deutschland -kuva
Tyskland - Köln och Berlin
Tyskland kommer vi absolut att åka till och hälsa på Jonas mamma. Hon bor nära Köln, så möjligtvis besöker vi Köln, men jag skulle också gärna besöka Berlin. Har ju själv varit till Frankfurt, så dit behöver jag inte fast fint var det där!

berlin, building, and buildings -kuva
bilderna lånade från weheartit.com

Skulle så vilja packa rinkan och bara åka iväg redan! Att ha allt man behöver med sig i ryggsäcken och så resa runt och se världen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.