tisdag 26 april 2016

GREEN FOOD

Tråkigt att laga mat ensam och dessutom äta ensam. Men positiva sidan i det är att de gånger jag faktiskt orkar laga mat, så räcker det till flera dagar. Som den där woken jag gjorde igår. Har mat några dagar framåt, jeejee. Jag blir mera lat när det gäller matlagning, när Jonas inte är hemma. Jag är annars också ganska lat i själva matlagandet, för han lagar så god mat så låter gärna honom kocka, hihi. Men jag tycker om att fundera ut olika maträtter och hitta nya recept!

Ett måste nu när vi närmas oss sommaren är att odla egna örter på balkongen! Just nu har jag i köket krasse, persilja och gräslök. De får flytta ut på balkongen när det blir varmare. Dill kommer jag också att odla ännu och möjligtvis något annat smått och gott. Det är roligt att ha färska örter hemma och kunna använda av dem i vardaglig matlagning. Annars blir det inte så mycket använt, för det är nog dyrt att köpa hem massor av örter. Basilikan lyckas jag inte hålla i liv, så tror jag skippar den helt och hållet.

Mina matvanor går lite fram och tillbaka nu när jag bor ensam på veckorna. Här nedan hade jag en helt massiv och för stor portion med nudlar, tonfisk, grynost, gurka, dill och krasse. Ibland glömmer jag lite bort de där mattiderna, vilket inte är alls bra! Borde öva mera på det där att äta med tre timmars mellanrum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.