fredag 1 april 2016

APRIL APRIL


Har lidigt av flunssa (och/eller allergi) tisdag, onsdag och torsdagen och var hemma från jobbet onsdag och torsdag. Onsdagen var riktigt hemsk då jag hade huvudvärk hela dagen, vaknade redan kl. 8 med huvudvärk och kunde inte sova längre. Ögonen rann hela dagen och jag nös kraftigt hela tiden och kroppen var så slut den bara kunde vara. Torsdagen var redan lite bättre och febern hade sjunkit och huvudvärken var borta. Ögonen var lite bättre och endast halsen och snuvan kändes jobbiga.

I dag har jag varit tillbaka på jobbet och på en så rolig dag som aprildagen! Hade mina elever först tredje lektionen och då hade de hunnit med en massa aprilskämt i klassen. Klockan hade de svängt så att vi skulle sluta tidigare, min matematikbok hade de gömt, på datormusen hade de lagt en lapp under så att den inte skulle fungera och i min vattenflaska hade de lagt riktigt varmt vatten, haha. Plus en del andra små skämt. Lite hjälp hade de fått av några lärare, haha vilka skurkar! Vårt hyss till dem hade nog inte alla gått på. Vi lurade alla elever att vi äter McDonalds i dag, för matbilen har gått sönder. Usch vad fräckt skämt, för lite tråkigt att vänta på hamburgare men ändå bara få köttsoppa. Haha.

Själv är jag inte så storlurare på aprildagen. Jag brukar hitta på några små och tråkiga skämt om ens det, för jag vet själv hur hemskt det är att bli lurad riktigt ordentligt.

För mig blev det kort vecka med endast två arbetsdagar, men inte skönt att ligga hemma sjuk och inte orka göra något. Fick ju liksom ingenting gjort här hemma heller, annat än ligga på soffan och vila. Men nu är det skönt med veckoslut och det är vårt sista veckoslut före Jonas åker till Björneborg och bor där på veckorna, blaaa. Men han får duktigt med pengar under den tiden, så väntar med iver när vi får veta mera om hans semester och när vi kan boka resa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.