måndag 2 januari 2017

NYÅRSFESTEN

Nyåret firades hemma hos oss med en fest med röd matta tema! Vi hade en jätte rolig kväll och fast det hände en hel del, så hade vi sjukt roligt och ingen större skada skedde. Bland annat hade vi skumppa på golvet, gin tonic på soffan, rödvin i vita stolen, granen omkull och utkastad på balkongen och en megapöl på golvet där granen stått. Haha, det hör väl lite till när man har fest att det händer lite vad som helst 😄 Jag tycker inte det är något att ta stress över, vi städar såklart nästa dag, så lite olyckor här och där är ingen fara. Fast många var väl lite oroliga över min reaktion då jag ibland kan vara lite städfreak, men jag tycker nog inte det är någon orsak att bli arg och sur på en fest ifall någon spiller för sådant hör till fester. Och jag tycker festen var väldigt lyckad för som sagt inga större skador skedde! Inget gick sönder och ingen fick sjukt, så med andra ord en väldigt lyckad kväll.

Vi fick också en hel del fina bilder på röda mattan, vilket var ju tanken bakom temat. Roligt att få mycket fina bilder på alla från festen att ha kvar som minne!

Försök nu få en bra bild på oss två när han äter pizza, haha! Nej jag är nog så nöjd med alla bilder, både på mig och Jonas och på alla andra.

Vi åt supergod mat, alla hämtade med sig något så vårt bord bestod av cocktailstickor, skagenröra, hemgjord potatissallad, knackkorvar, miljontals ostar, vindruvor, chips, godis, tacopizza och två olika kakor. Jätte gott alltihopa och det blev inte ens så jätte mycket över till nästa dag.

Vi spelade lite spel och lärde känna varandra, vi sjöng och hade bumtsibum med äkta Marco Bjurström, haha. Sedan gick kvällen ganska fort när vi bara umgicks. Vi drack litervis med skumppa och pojkarna hade någon udda drinkinggame i köket, som många av oss förstod att hålla sig borta ifrån.


Det var nästan all black party, vilket också var en ide till tema, men roligt det här red carpet tema!

Så fina tjejer! Tre av dem har lärt känna bättre detta år, och de tre andra har jag varit vän med sedan vi var tonåringar.

Och gruppbild! Det borde alltid tas gruppbilder på större fester, det är ju så roligt att ha bild på vem alla som varit på plats. Efter allt fotande, skumppa, drinkinggames och ätande så vid tolvslaget gick vi ut och skjöt två raketer, viftade med sprakastickor och önskade gott nytt år åt varandra. Därefter började vi alla gå mot stan för att gå och skaka av julskinkan på baren. Där var inte ens så farligt lång kö och vi hann nog skaka loss på dansgolvet och se några bekanta. Taxikön var nog helt omöjlig så vi fick nog gå hem med Nea och Jonas, när vi inte orkade dansa mera.

Nästa morgon hade jag nog ganska häftig huvudvärk, för hade helt glömt att dricka vatten på kvällen, men som tur gick det förbi med lite värkmedicin och sömn. På söndagen kom ännu halva gänget till oss på kaffe och kakrester, så vi hann ännu sitta och prata. Jag tycker året 2016 slutade jätte bra och året 2017 började lika bra! Tack till alla och hoppas alla har ett toppen år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.