fredag 24 februari 2017

MAGSJUKA BLÄÄ

Såklart när jag har en vecka ledigt från jobbet så passar jag på att bli sjuk då. På onsdagmorgon fick jag magsjuka, usch fy. En av de värsta sjukdomarna jag vet. Men jag är sååååååå glad och tacksam att det var den lindrigaste magsjukan jag någonsin haft. Jag kastade upp endast en gång. Vilket är superlyx för mig för jag är van vid att när jag börjar kasta upp så kommer det med 10-15 mins mellanrum och i flera timmars tid. Och jag kan inte äta och dricka knappt något på 6-12 h.

Men jag mådde så dåligt och hade så illa överallt att jag visste inte hur jag skulle vara. På kvällen steg dessutom febern till 38,4. Jag som aldrig har feber. Mitt max under flera år har varit 37,4. Tror jag har haft feber senast i högstadiet, åtminstone vad jag varit medveten om. Jag brukar ha ganska bra immunförsvar och jag blir inte så jätte sjuk, dvs. får lite flunssa och så men får inte feber eller något värre. Magsjukan är ändå den värsta sjukdomen jag vet för jag hatar att spy. Men jag är fortfarande sååååå glad att detta var en ganska lindrig magsjuka. Alltså tänk att jag ka vara så glad över något sådant?! Hahah 😅 Jag som försöker se något positivt i allt!

Men att ha feber är nog inte något jag heller saknar. Jag kom inte ihåg att det är så jobbigt och att det värker så mycket i hela kroppen. Usch fy. Jag måste nog bygga upp mitt immunförsvar nu igen, för vill nog inte bli sjuk mera på det här året. 

Det som är svårast för mig vid magsjuka och dagarna efter magsjukan är att få vätska i kroppen. Jag dricker så dåligt när jag har magsjuka och ännu dagarna efter är jag väldigt försiktig med vätska och mat. Så jag vet att min kropp är ganska torr just nu och nu måste jag se till att den får tillräckligt med vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.