fredag 24 februari 2017

TAPAS OCH CHILL

Förra lördagen startade jag mitt sportlov med att först åka pulka i Borgbacken med en del av mina elever och deras föräldrar. Det var soligt och fint väder, så det var så mysigt att vara där i någon timme och kickstarta sportlovet så.

Efter det blev jag bjuden på hemgjord grekisk pizza hos mamsen, med syrran och hela konkaronkan. Hade fått en fin vändagsgåva av Kela (läs: megaräkning...), så vi fick titta på den tillsammans med mamma och räkna lite. På kvällen hade jag dejt med Nise, riktigt en mysig flickkväll bara vi två! Vi gick till Rafael's bistro och där drack vi några och delade på en tapastallrik och en kakbit och firade hennes supergoda nyheter. Huxflux for tiden och jag gick ännu hem till henne på en kopp te för att snarvla en stund ännu, så mittiallt var klockan halva natten. Jonas var på firmafest, så jag hade inte så bråttom hem (hatar att gå och sova ensam..).

Det är nog så mysigt att gå på några till något ställe och bara sitta och prata! Det borde vi helt klart göra oftare. Det är så roligt att lite klä upp sig och gå någonstans bland folk och bara sitta kväll. En av de bästa sidorna med att bo nära centrum, när det är så lätt att bara mittiallt bestämma sig för sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.