tisdag 28 februari 2017

MERA FRISYRER ÅT FOLKET!

Varför har jag så sällan ork och lust att fixa mitt eget hår? Mera frisyrer åt folket! Ibland får jag fnatt och vill prova på något nytt/gammalt och ha det lite annorlunda än mitt vanliga rakt/lockigt. Men att orka och att få det bra, gaaaah vad jag kan bli galen och småpetig ibland! På lördagen hade vi pappa hit på lunch och medan pappa och Jonas såg på skidning fick jag lust att fixa mitt hår. Vi skulle till Forsby på kalas, så passade ju bra att ha en lite finare frisyr. Mitt hår var dessutom smutsigt, men orkade inte tvätta det, så det behövde lite fixande. Jag provade nog säkert fem olika frisyrer tills jag beslöt mig för att vara nöjd med den här. Jag tycker inte om att göra frisyrer i mitt eget hår, då jag inte ser hur det blir på sidorna och baktill, men sen igen när jag inte ser det själv så skadar det väl inte heller fast det skulle se galet ut bakifrån, haha.

Jag fick nog också fixa till syrrans hår på typ 15min före de skulle på fest, men tyvärr har jag ingen bild på hennes frisyr. Lite liknande som min, med en fläta på sidan och med lockar men mitt var mera fast på ena sidan.


Jag skulle nog vilja ha mera fina frisyrer till jobbet också, men jag har nog inte energi på morgonen att fixa mig så mycket. Dessutom försöker jag nog att inte använda plattången så ofta, för det sliter ju på håret. Till jobbet har jag mera snabba frisyrer och lockar från att sovit med flätor. Men just nu tycker jag nog att mitt hår är i en så jobbig längd. Det är inte kort men det är inte långt heller. Så tycker jag had bad hairday varje dag... Men så är det när man väntar på att det ska växa. Det känns ju som en evighet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.