tisdag 28 februari 2017

BACK ON TRACK

Äntligen har jag kommit igång med löpningen igen. På söndagen sprang jag min första länk det här året, woop woop! Dessutom snöade det och det var redan flera centimeter med snö på marken, så det kändes ju extra tungt. Det snöade så mycket att jag knappt såg framåt när jag sprang så det fick bli en kort länk på 2,5km men det var nog tillräckligt så här som första gång efter lång paus. Det var också extra tunga uppförbackar på vissa ställen där det inte har blivit plogat. Kände mig nog duktig efteråt, för att gå ut och springa i snö då det dessutom snöar är ganska tufft.

I dag var vi tillsammans med Jonas på en springlänk. Nu var det redan mycket lättare då det smultit lite, vädret var perfekt med fyra plusgrader men skorna blev nog våta i slasket. Vi sprang 5,3km vilket var superbra för oss efter så lång paus. Det är inte heller så lätt att springa i slask, haha, men nu har vi nog latat oss för mycket och vi ska nog ut och springa oberoende hurdant vädret är! Är det bestämt så är det. Och vad det känns bra efter en springlänk! Känslan efter är nog den bästa, men har nog sprungit redan i så många år att jag börjat tycka om själva springandet också. Fast vissa gånger känns det jobbigare och lusten finns inte alls, men det är nog varje gång värt den där känslan efteråt.

Jag vill nog också ha ett nytt mål åt mig i löpning; springa över 10km före sommaren eller senast på sommaren. Gärna 12km eller mera. Jag har inte sprungit längre än 10,5km så det är nog på tiden att försöka. Jag har så länge haft som mål att springa 10km och förbättra tiden, men nu vill jag ha en ny utmaning. Hoppeligen kommer vi också igång med vårt spring-gäng snart igen och börjar springa tian tillsammans😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.