onsdag 12 september 2012

GULIS NU, ALKOHOLIST SEN?

Fick ett intressant samtal just.

Nicke: Hej! Är du hemma?
Jag: Jaaa... ?
Nicke: Kan du hämta pingisbollar och ett par boxers?!
Jag: Öhm.. Vad?
Nicke: Joo, vi behöver tre pingisbollar, så kan du se om vi har kvar våra! Och sen ett par av mina boxers!
Jag: Öh.. Okei.

Inte så svårt att se vem som har Gulis i dag när de kommer fastknyta från benen ett gäng och alla har en äckligt orangefärgad sopsäck på sig. Dessutom är alla helt gula i ansiktet (gulnäbbar ju förståss!).



Sedan kommer på plats en 60+ man och börjar fråga på vilket år alla studerar och hur länge de har kvar att studera. När alla svara att typ 4 år kvar, så säger han med sträng röst att de nu genast ska sluta med festande och roivande, för att om 4 år är de alla alkoholister! Och det är fakta! Han tar upp t.o.m. procenttal och säger att 30% av "festare" blir om 4 år alkoholister!

Jahaaa, riktigt intressant kan jag säga. Positivt att han såg oss studerande, som lever studielivet vid sidan om (för att vi ska orka studera ofcourse) som blivande alkoholister! Jag som trodde att jag är en färdig lärare om 4 år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.