onsdag 8 mars 2017

BRÖLLOPSPLANERING

Dagarna går och vårt datum närmar sig. Det känns nog lite som att paniken börjar stiga, för vi har inte fått så mycket gjort på sista tiden. På fredagen ska jag ändå få mina superbridesmaids hem till mig och hjälpa mig att pyssla ihop våra inbjudningskort. Det står en hel del klippa-klistra på fredagens schema. Det blev ändå ett ganska stort jobb att göra dem, men sen igen ville jag ha unika och handgjorda kort so what can you expect.

Det kan hända att mycket blir gjort sedan sista månaden, för det känns ändå fortfarande ganska långt borta. Att köpa en massa dekorationer och ljus och tränga in dem i något skåp känns lite onödigt. Men jag har nog en hel del på vår to-do-list som jag skulle vilja få gjort i denna månad:

~ testfotografering med vår fotograf
~ hitta underkläder som jag kan ha under min klänning (inte ett lätt jobb med tanke på hurdan klänning jag ska ha)
~ gå och prata med en blomaffär
~ skicka iväg inbjudningskorten (nästa vecka måste detta bli gjort!)
~ boka träff med prästen


Sedan går jag redan och funderar på vad allt vi måste få fixat i aprilmånad, vilket är helt onödigt att jag går och stressar med det i förväg. Men ni som känner mig vet hurdan stressare jag är, så kan ju inte göra så mycket åt det förutom att försöka att inte tänka så långt framåt. I april ska vi:

~ planera och boka dag till när vi ska och köpa drickorna till bröllopet
~ försöka hitta skor och väska åt mig! (inget måste att ske i april men...)
~ göra en playlist till bröllopet

I maj måste vi:
~ boka träff med henne som gör vår kaka och fixa en provsmakning
~ Jonas måste börja prova på kostym och hitta skor åt sig
~ vi ska hjälpa bestmännen att hitta kläder och köpa fluga åt dem
~ jag måste boka tid till frissa till juni

I juni:
~ få håret färgat och klippt
~ fixa lösögonfransar (samma vecka som bröllopet)
~ fixa naglarna (samma vecka som bröllopet)
~ planera sittordningen
~ fixa alla dekorationer och ordna lokalen i skick
~ gravera ringarna
~ planera hur allting ska gå till på bröllopet och fixa allt det sista
~ packa reseväskan färdigt för honeymoon nr. 1!


Jag har redan säkert glömt en hel del viktiga saker, men tur finns det tid att komma på vad det kan vara. Det finns mycket vi ännu vill tillverka själv, så som dekorationer till borden, skyltar, en photobooth m.m.

Allting är så nervöst och spännande! Det pirrar i magen när jag tänker på den dagen, men måste försöka ännu ta det lugnt för det är ännu ganska långt dit, hahah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.