tisdag 14 mars 2017

LITE BESVIKEN MEN NÖJD ÄNDÅ

Lördagkväll gick vi ut och äta till Seireeni med Jonas, Lotta och Abbe. Jag åt en god portion med kyckling och grönsaker och till efterrätt kaffe och en helt för stor glassportion. Mätta och nöjda körde vi till Konstfabriken där kvällens stand-up skulle vara. Vi hade nog höga förväntningar när det skulle vara både Niko Kivelä och Sami Hedberg. Kanske det var därför vi blev lite besvikna...

Det var en helt bra show, men vi hade lite förväntat oss att de skulle vara tillsammans på scenen, vilket de inte var förrän i slutet. Deras manager drog ganska länge i början sina skämt, vilka nog var roliga men tog lite för mycket (tycker jag) av Nikos och Samis tid. Jag är en stor fan av Niko Kivelä och det här var redan tredje gången jag ser honom live. Jag har aldrig sett Sami live och jag blev nog besviken. Han var nog inte i min smak. Hans skämt var så korta och snabba, medan Niko berättar mera storyn vilket jag gillar. Men sedan berättade Niko lite samma skämt han hade förra året på hans stand-up show som vi var på med Jonas, Lotta och Abbe och dessutom drog han ett skämt jag sett när jag var och se på honom i Vasa första gången. Så jag saknade lite nytt material. Men han är nog rolig ändå och honom vill jag nog se pånytt igen. Nästa gång vill jag ändå boka biljetter i god tid, så jag kunde sitta ganska långt fram för jag tror att fiilisen där framme är nog ändå helt annorlunda än längre bak. Dessutom kan man då vara lite med i deras show när de frågar frågor av publiken, så då kan man också lite påverka.

Men det var nog en riktigt bra show och skratta fick vi nog! Niko Kivelä är helt klart min favorit komiker och jag betalar gärna för att se honom uppträda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.