lördag 25 mars 2017

UNDER 100 DAGAR KVAR

Vad har hänt sedan jag senast skrev om bröllopsplanerna? Tja, inte mycket fast tiden går hela tiden. Det är under 100 dagar kvar!!! Det här skrev jag senast att jag vill ha gjort i marsmånad:

~ testfotografering med vår fotograf (det ska vi ha på söndagen så nästan gjort!)
~ hitta underkläder som jag kan ha under min klänning (inte ett lätt jobb med tanke på hurdan klänning jag ska ha) CHECK!
~ gå och prata med en blomaffär (borde göra det på veckoslutet...)
~ skicka iväg inbjudningskorten (nästa vecka måste detta bli gjort!) CHECK!
~ boka träff med prästen Japp, vi kom överens om att vi bokar träff i juni.


Så ganska långt har vi kommit nog, för vi har också fått lite gjort från april-listan:

~ planera och boka dag till när vi ska och köpa drickorna till bröllopet (Vi har iaf skrivit upp och räknat lite mängder på allt vi ska ha och kollat vad det finns, så halvvägs!)
~ försöka hitta skor och väska åt mig! (inget måste att ske i april men...) (Jag hittade en väska! Vet ungefär hurdana skor jag vill ha...)
~ göra en playlist till bröllopet

Men vi har nog en hel del kvar att göra. Skönt ändå att ha lite uppskrivet vad vi ska göra och sedan kunna stryka bort det vi gjort och på samma sätt få se hur mycket vi också får gjort. Skönt iaf att inbjudningskorten är skickade och nu är det bara att vänta på att alla meddelar ifall de kan komma eller inte. Just nu har ungefär hälften meddelat, men många kan säkert meddela först närmare sommaren. Det blev ju ungefär 20 fler på inbjudningslistan än vad vi tänkt oss i början, så det blir intressant att se hur stort vårt bröllop blir ifall nästan alla kan delta. Det betyder alltså att priset blev lite högre för oss också, men månne vi inte ska få ihop den summan.


Jag har skrivit upp i min bok redan vad allt vi har köpt och summorna, så vi kan hålla koll på hur mycket pengar det går åt till bröllopet. Jag kan sedan berätta efteråt totala summan och allt det, när jag vet exakt. Just nu har vi använt ungefär 900e, vilket har gått till min vigselring, inbjudningskorten, gästbok, lite dekorationer, min väska och Jonas och mina underkläder till bröllopsdagen.

Så en hel del kvar att betala. Men vi har iaf bokat bänd, catering och kakan vilka är av de där större sakerna som kostar. Ännu drickorna måste fixas, men det har vi räknat ut att blir ungefär 1500-2000e. Svåraste saken just nu är alla dekorationer och ljus m.m. Det känns svårt att fixa och planera sådant när vi inte vet mängder ännu. Det får vi fixa i maj och juni, när vi kan börja lägga i ordning i lokalen.

Det är så spännande, men också mycket att tänka på. Nästa viktiga steg vi ska göra är att gå och fixa vårt giftorätt, dvs. någon slags hindersprövning (att det inte finns hinder för vårt äktenskap). Och meddela vilket efternamn vi tar, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.