måndag 27 mars 2017

MORE HARD WORK

Förra veckan hade jag endast en vilodag och det var lördagen. Alla andra dagar tränade vi något iaf.

Må: PT träning
Ti: Hemmaträning 45min - ish
Ons: PT träning
To: Hemmaträning 15min - ish
Fre: Springa 3,2 km
Lö: vilodag
Sö: intervallträning

Denna vecka har vi planerat in tre PT träningar och så får vi några challenges dagarna där emellan. Jag gjorde också beslutet förra onsdagen att jag ska ta godisfritt fram till påsken. Jag har aldrig varit på godisstrejk eller någon sockerfriperiod, så jag tänkte att jag vill prova nu vara en längre tid utan sötsaker. Delvis för att kolla hur det känns, se ifall jag klarar av det och se ifall det påverkar mina resultat eller mitt sötsug. Det brukar ju bli lättare ju längre tiden går och så är man inte sugen på sötsaker längre, så jag vill lite testa denna teori. Jag fortsätter säkert efter påsken igen, men vi har planerat in lite familjemiddagar till påsken och då har vi planerat baka lite så ifall jag vill smaka då tänker jag nog göra det. Det handlar ju fortfarande om livstil, inte dieter. Det ska jag själv också komma ihåg nu med min godisfria tid. Det är ett test och sedan ska jag försöka hålla fast vid det att jag inte äter sötsaker, förutom då när det är något speciellt.

Jag har inte haft sötsug efter mitt beslut fast jag blivit bjuden på choklad och glass så har jag glatt tacka nej. Jag gick bara förbi chokladen på kaffebordet i dag utan att ens harma mig över att jag inte ska ta godis. Vill ha mera synliga resultat och det är bra för mig att vara utan socker då. Försöker så få mina magmuskler synliga men hur jag än spänner och drar på huden så hålls de gömda 😅
Jag tycker också att jag ser mer och mer resultat i spegeln och jag har blivit så mycket bättre på att säga fina saker åt mig själv och erkänna mina resultat. Som jag skrivit tidigare så är mycket fast i huvudet, så det jag försöker göra för mig själv är att se mig själv i spegeln och bara se mina resultat som jag är nöjd över och vara stolt över dem. Jag har som mål fortfarande att få mera synliga muskler på ryggen, armar och magen, men det krävs hårt jobb och bra vardagliga vanor som jag håller på att lära mig. Dessutom har jag som mål att klara av att göra chin-ups utan gummiband! Det ska jag nog klara av har jag bestämt mig!

Jag väntar redan på nästa vägning, mätning och fotograferingsdags för jag tänker jobba dubbelt hårdare och bättre nu för att få bättre resultat. För mig fungerar det här bra som motivation att skärpa mig och bli bättre, fast det inte händer fort och skillnaderna kan vara små så vet jag att jag är påväg mot rätt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.