torsdag 30 mars 2017

CLOSE UP


Jag börjar lite hitta lusten att fota igen och vill gärna nog bjuda på bättre bilder på bloggen också. Nu när vi börjar ha ljusare dagar, så är det roligare att fota för jag hatar att fota i mörker. Naturljuset är det bästa ljuset och då tycker jag bilderna blir bäst. Jag är nog inte intresserad av att lära mig att ta superproffsiga bilder, utan bara fina bilder för mig själv. Har inte orkat lära mig hur jag kan använda min kamera bäst, utan brukar alltid lite testa olika inställningar eller så kör jag med auto. 


Jag köpte ett nytt läppstift i dag, som är ett sådant som ska hålla utan att klibba eller att lossna. Jag har provat samma läppstift men i en annan färg och den höll faktiskt bra! Jag tänkte ju inte ens få den borttvättad! Jag har funderat länge ifall jag vill köpa en sådan läppstift, men att betala nästan 10e för en läppstift känns ganska häftigt för mig, som köper alltid de billigaste sminket jag hittar (läs: tokmanni 👍). Men i dag, då plånboken egentligen innehåller bara damm, så bestämde jag mig för att nappa med en sådan när jag engång skulle köpa hårspray också. En sådan nyans som är ganska naturlig och som jag kunde ha också till jobbet. På jobbet vill jag inte använda läppstift, för har inte tid eller möjlighet att gå på wc flera gånger för att fixa till det, så den här kunde ju fungera bra för mig. Jag tycker om att ha lite färg på läpparna, för att se fräsch ut. Annars sminkar jag ju mig väldigt lätt till jobbet, för jag brukar sällan ha tid eller ork på morgonen för något annat och jag tycker inte jag behöver se ut som en topmodel när jag jobbar i en skola.


Jag tror jag är riktigt nöjd med nyansen jag valde. Jag skulle gärna ha en i lite mer rosa färg, men tyckte att den de hade där var mera mot lila, så det passar inte min hud så bra. Jag kunde ju nog också köpa den här i mörk röd, för tänk vad bra att kunna gå med rött läppstift och inte behöva oroa sig att man måste fixa till det hela tiden eller att den sprider sig ifall man i misstag rör någonstans. Och så kunde man äta, dricka och pussas utan att det ser hemskt ut efteråt. Det är Rimmels Provocalips, ifall någon undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.