lördag 11 mars 2017

SLALOMBACKEN

Vi hade vintersportdag med skolan på måndagen och jag fick vara i Kokon slalombacken som övervakare. Jag skulle inte åka slalom, men efter att ha tittat på och hjälpt några ettor så blev jag mer och mer sugen att gå och låna skidor och åka. Jag har aldrig åkt i Borgås skidbacke och jag har överlag bara två gånger i mitt liv åkt slalom och det har varit i Levi, för några år sedan sist. Pirrigt var det när jag sedan bestämde mig för att gå och prova. Jag började i barnbacken, haha, för att prova att minns jag alls hur det är att åka. Snabbt kom jag sedan ihåg hur det var och så gick jag några gånger till i barnbacken med några mina elever och sedan bestämde jag mig för att våga åka i bananbacken som är då näst störst kanske? Och vad det var roligt! Åkte nog flera gånger ner för den backen tillsammans med några ettor. I den största backen ville jag ändå inte åka, för den är nog så brant och bara rak, så det skulle nog säkert gå för fort för mig och när det fanns så mycket barn i backen så ville jag nog inte ta risken att jag krockar med någon, hahah.

Vi hade dessutom helt superfint väder den dagen med sol och lagom varmt/kallt. Men jag hann nog bara vara ungefär en timme i backen och efteråt när jag kom hem kändes det redan i benen och kroppen att jag gjort något jag inte är van med. Jag blev nog så ivrig och skulle nog gärna gå pånytt, när jag äntligen vågat prova Borgås backe, men det är nog ganska dyrt att både hyra skidor och betala för några timmar skidande. Får se ifall det blir nästa vinter igen. Jag skulle nog gärna ta med mig Jonas och Alina och lära dem att åka slalom 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.