lördag 1 april 2017

WEDDING FLOWERS

Soft Pink and Pretty | ZsaZsa Bellagio - Like No Other:

Förra veckoslutet besökte vi en blomaffär och fick beställt alla blommor vi vill ha till bröllopet. Det blev en ganska stor summa sist och slutligen, för vi ville ha blommor till ganska mycket. Totala summan kommer att vara ungefär 310e, och det betyder att då får vi min bukett, mina blommor i håret, brudfrämmornas blommor i håret, en blomma åt Jonas, blommor på borden och sedan rosenblad som blomflickorna och gästerna sedan kastar när vi blivit vigda. Så en hel del blommor behövs.

Jag älskar pioner och vi har utgått från det att jag vill ha pastellrosa pioner i min bukett och mycket allt annat i vårt tema går ihop med det. Jag ville ändå inte ha en bukett med endast pioner, utan vi diskuterade tillsammans i blomaffären lite hur den skulle kunna se ut och den här bilden hade jag som inspiration:

Today, I will create roundups of my favorite wedding bouquets using flowers in spring & summer seasons. We have springy daffodils and sunflowers; fragrant roses:

Färgerna är lite väl granna i den här, men ungefär i de här spåren tänkte vi att den kommer att se ut. Lite rosa, vitt och lite olika blommor, men pionen är i huvudroll.

Jonas blomma, bordsdekorationerna och blommorna vi flickor ska ha i håret kommer att bli nejlika, som är mycket mer hållbar och mindre än en pion. Det är också en av mina favoritblommor. Också i pastellrosa färg. Här får ni se lite idéer och tankar:

I love that they last so long, casual and simple= easy!:

Peach carnation buttonhole - Laurel Weddings - Image by Dan Maudsley:

jam jar flowers pride and prejudice wedding chatsworth house http://www.tierneyphotography.co.uk/:

Vi kommer att ha ganska simpla bordsdekorationer. Lite olika glasburkar med spetsband, blommor i dem, rosa ljus i glasburkar och sedan lite små glasflaskor också med några blommor i. Vi får lite se vad allt vi ännu hittar på.

Sedan när vi en gång inte gifter oss i kyrka, utom hoppeligen utomhus, så vill jag att blomflickorna går före mig och kastar lite rosenblad på sandvägen där jag ska gå. Sedan efter att vi sagt ja och kysst så får gästerna kasta rosenblad i olika pastellfärger på oss, istället för ris. Så som sagt behövs det en hel del blommor till vårt bröllop. Vi kommer även att plocka naturblommor så mycket vi hittar och ha dem ute på gården som dekoration.

http://diyweddingplanner.hubpages.com/hub/Decorating-With-Doilies-For-Your-Vintage-Wedding:

rustic DIY spring wedding signs of watering can planters:

awesome Spring / Summer | The Tythe Barn - Wedding Venue, Private Parties & Corporate Events:

Tur att det finns pinterest med massor av idéer och inspirationsbilder! Jag kunde bläddra dit i flera timmar och hitta massor med inspiration till vår fina dag. Tyvärr, måste jag komma ihåg budgeten och förstå att alla mina idéer kan inte förverkligas men vi försöker med så många vi kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.