måndag 8 oktober 2012

AM I A BAD TEACHER


Bild: google
Fick ett samtal igår på kvällen och fick frågan om jag vill vikariera i en skola i morgon (i dag) och såklart tackade jag JA! Pengar är alltid okej!

Det var en helt ny skola för mig (har inte praktiserat där eller jobbat) och det kändes extra spännande därför! Dessutom fanns det endast två lärare i hela skolan och nu i dag var jag den andra av dem! Hade alltså en blandat klass på tre årskurser! Inte så lätt kan jag säga! Det gick nog riktigt bra, men det var nog svårt när jag inte hade alls något material färdigt, ingen aning om vad de gått igenom tidigare, ingen aning om vilka böcker de använder och alla årskurser hade egen bok i vissa ämnen! Så att försöka undervisa i engelska för tre årskurser med tre olika böcker SAMTIDIGT är inte så lätt.


MEN JAG KLARADE DET! Är nog stolt, fast det inte var så lätt och kanske inte den bästa undervisningen, speciellt när det inte gick så bra att hinna fundera på saker som varierande undervisning och differentiering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.