torsdag 18 oktober 2012

JAG ÄR NÄSTAN LÄRARE


Hade första historia lektionen i dag. Jag var SÅÅ nervös, men som tur hade jag ju två andra studeranden med mig, så jag undervisade ju inte ensam. Det gick bra! Det gick alltså superbra! Känns inte alls lika skrämmande mera efter första lektionen! Nu kan jag pusta ut! Fast lite nervositet finns kvar för morgondagens dubbel fysik-kemi lektion!

Måste berätta en sak åt er. Något som hände igår. Vi hade träff med vår lärare som handleder oss där i skolan i hans klass. Vi fick göra ett 3 minuters test! Det var en av min grupp, som frågade vad 3 minuters test är, för att det fanns i klassen ett sådant stapeldiagram. Ja, då tyckte läraren att vi kan ju få GÖRA ett 3 minuters test! Jahaa, så kommer han med lappar åt oss och säger att vi behöver pennor, "Nu ska ni få räkna multiplikation på tre minuter!" JAAAHAA! Det hade vi inte riktigt förväntat oss!

Alltså vi hade 3 minuter på oss att räkna 76st multiplikationstal. Om någon hinner före 3 minuter är slut så ska den person räcka handen upp, så kollar läraren tiden. Det här håller han alltså på i sin klass. Jahaa, vi vänder pappren och börjar snabbt räkna. 7x8.. 6x9... 0x7...4x8.. Och jag klarade mig på 2.57min!!! Jag var den som klarade sig under 3 minuter av oss alla! Vårt medeltal blev typ 67svar.

Men det sjuka är inte endast det att JAG klarade av att räkna alla 76 räkningar under 3 minuter. Utan det sjuka är att han har elever i klassen som klarar det på UNDER 1 ½ MINUT! SJUUUUKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.