tisdag 16 oktober 2012

TEACH ME HOW TO TEACH

Första praktik dagen över and I'm still alive! Jag var nog supernervös till en början, men vår lärare är helt super och jag fick se att det inte alls är så illa som det kunde vara! Han sa en så bra sak, som jag nog måste hålla kvar i minnet; "Det är okej att prata bad english, för största delen av världen gör ju det". Så stressar inte med min engelska mera och tror nog att jag kommer klara mig riktigt bra! Dessutom hade jag förväntat mig att eleverna skulle vara mera engelskspråkiga, men de pratade massor med svenska.


Tror det här kommer att gå riktigt bra! Lite nervöst ännu, men kanske jag klarar mig! Fick dessutom välja några lektioner jag vill hålla under praktiken (förutom historia och fysik-kemi), så jag valde bildkonst (såklart) och finska! Hade aldrig trott att jag skulle vilja undervisa finska! Men under dagen jag vikarierade (någon vecka sedan), så då undervisade jag finska och det var riktigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.