måndag 29 oktober 2012

IT'S A NEW DAY

Hej på er! Har varit en snabb sväng till skolan i dag och hade min första ensamma lektion i dag! JAIKS vad jag var nervös! Hade alltså finska och redan det att jag inte har pratat finska på läääänge gjorde mig lite nervös. Dessutom när jag började lektionen märkte jag genast att jag hade glömt att kopiera papper åt eleverna och det var dem vi skulle jobba med, så fick genast skicka läraren iväg och kopiera pappren åt mig! PINSAMT!

Men lektionen var nog riktigt lyckad! Eleverna fick skriva dikter i Helsingfors dialekt och de var helt super duktiga på det! En sak jag ändå måste lära mig är att inte prata så mycket dialekt när jag pratar finska. Den här gången passade det ju bra, för att jag undervisade dem i Hesa dialekt så...

P.S. Tog bort enkäten, för tydligen ville det inte alls fungera nu! Konstigt... Tack ändå åt dem som röstade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.