onsdag 24 september 2014

MINISUN

Jag fick inbjudan till en ny bloggtävling där jag kan vinna ett 300euros gåvokort till Stockmann. Jag skulle göra ett test på nätet för att se vad jag borde äta för vitaminer nu under hösten och vintern. Resultatet blev de här tre produkterna; Super Defence C + D vitamin, D-vitamin och Multivitamin. Ni kan läsa mera om dem på Minisuns hemsida HÄR.


Jag har hunnit äta av dem endast några dagar, men hoppas de bygger ett bra försvar mot alla hemska flunssor och andra sjukdomar! Jag valde att äta endast av Multivitamin och Super Defence nu, för att Super Defence är också D-vitamin så jag sparar D-vitamin burken tills de där andra är slut och så fortsätter jag sedan med dem.

Jag tycker det är jätte viktigt att äta D-vitamin på hösten och vintern och jag gör det varje år! Det hjälper nog mot höstdepression och jag mår bättre av det. Känner mig piggare och annars också bättre då.



Sain kutsun blogikilpailuun jossa voin voittaa 300euron lahjakortin Stockmanniin. Tein Vitamiinikone-testin netissä ja sieltä sain vastauksen mitä vitamineeja minun pitäisi syödä nyt syksyllä ja talvella. Tulos oli nämä; Super Defence C + D vitamiini, D-vitamiini ja Multivitamiini. Voit lukea niistä enemmän Minisunin kotisivuilta TÄSTÄ.

Olen ehtinyt syödä niitä ainoastaan pari päivää, mutta toivon että ne auttavat rakentamaan hyvän suojan hirveää flunssaa ja muita sairauksia vastaan! Päätin että syön ainoastaan Multivitamiinia ja Super Defenceä nyt, koska Super Defence sisältää myöskin D-vitamiinia joten säästä D-vitamiini purkin siihen kunnes nämä loppuvat ja jatkan sitten niillä.

Musta on tosi tärkeetä syödä D-vitamiinia syksyllä ja talvella ja teen niin joka vuosi! Se kyllä auttaa syysmasennukseen ja voin paremmin kun syön niitä. Olen pirteämpi ja voin muutenki paljon paremmin silloin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.