fredag 6 maj 2016

FÖRRA SÖNDAGEN



Vi hade en otroligt skön och mysig första maj. Vi gick ut och gå längs med ågatan och sedan gick vi till Alba Rio och äta. Där var så varmt och skönt att det kändes som sommaren! Jag kunde sitta med kortärmat och jag fick lite bränna dessutom. Maten var helt supergod, så som den var senast. Jag åt citronpasta med jättekräftor och Jonas åt ribs med chimichurri och batat och det var också otroligt gott! Jag brukar vanligtvis inte tycka om gris så väldigt mycket, men jag skulle ha kunnat hur lätt som helst äta hans portion. Alba Rio är vår favorit restaurang i Borgå för tillfället.


På kvällen träffade vi ännu Nea och Topi och vi gick till nya terassen Kiva och provsmakade deras Hotdogs. Mycket utemat den dagen, haha! De var också supergoda och stämningen där var bra. Det blev dessutom ännu årets första lösglass efter det. Ohhoh jag rullade hem den dagen! Vi har nog blivit sådana livsnjutare med Jonas när vi går ofta ut och äta fint och lyxigt, men det är nog helt värt pengarna. Datenights behövs lite hela tiden ;) Det är ju nog så mysigt att sitta bara på tumis och prata om allt mellan himmel och jord och dessutom äta god mat (och njuta av perfekta vädret!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.