tisdag 24 maj 2016

KLÄDER OCH KLÄDSTILAR

Sommar och sol, dags att gå med kjol! Skönt att hinna gå med lite sommarkläder på jobbet, för på sommaren blir det ändå lätt att man har sina favorit plagg man går med nästan hela sommaren. Dessutom går jag lite annorlunda klädd på jobbet än på fritiden. På fritiden har jag mera korta shorts och skjortor, medan på jobbet kan jag använda av mina capribyxor och längre kjolar.

När jag började mina närvårdarstudier, så visste jag redan att jag inte kommer att stanna där, utan vill fortsätta utbilda mig. Då visste jag ännu inte vad jag ville bli, men jag visste att jag vill ha ett jobb där jag får klä mig hur jag vill. Hahah, ytligt verkligen, men jag visste att jag trivs inte med yrken där jag måste ha arbetskläder, för jag vill visa min personlighet och visa vem jag är med mina kläder. Det blir ju lätt så att man är bara på jobbet, så att sedan gå bara med arbetskläder skulle kännas så tråkigt. Visst får man klä sig på daghem nästan hur som helst, men jag visste annars också att det inte var tillräckligt utmanade yrke för mig.

För mig betyder kläder mycket och jag tycker om att klä mig på olika sätt. Jag ändrar stil med åldern och enligt hur jag känner mig. Det finns plagg jag använde massor när jag var yngre, men som jag nu aldrig skulle dra på mig. Till exempel tjocka capri leggings, det är inte alls mera min stil eller i min smak. Överlag leggings har lite försvunnit från mitt klädskåp. Samma sak med huvtröjor, nej nej det är träningskläder nuförtiden för mig. Men visst hör det till att ändra sin stil när man blir äldre, för huvudsaken är ju att man känner sig bekväm och fin i det man har på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.