tisdag 24 maj 2016

PROTEINBARS

Jag är med i Buzzador-kampanjen där jag får testa Teho Sport proteinbars. Jag fick en stor hög med de här fyra olika smakerna; mörkchoklad-banan, choklad-bär, hasselnöt och choklad. Hittills har jag smakat på mörkchoklad-banan och choklad-bär. Lite mera tyckte jag om den med bär. De två är de som har lite mera socker i sig, dvs. över 15g socker på 100g. De två andra har typ 2-4g socker på 100g, så jag kommer säkert att smaka en större skillnad där.

Ingen av de här två smakerna var sådan som jag blev så förtjust i att jag skulle köpa av dem själv. De var helt ok och goda, men för mycket socker enligt mig och smakerna och konsistenserna var inte i min smak. De var lite hårda och torra, så behövde nog mycket vatten vid sidan om. Ena åt jag efter gymmet igår och andra åt jag som mellanmål i dag. Fungerar bra som mellanmål, för tycker inte riktigt om att äta choklad direkt efter gymmet utan gillar mera proteinshakes då.

Kommer att uppdatera efter att jag smakat på de två andra smakerna och vad jag tyckte om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.