lördag 7 maj 2016

RUNNING MAKES YOU HAPPY

På tisdagen var jag så stolt över mig själv! Jag sprang 10km efter att inte ha sprungit det på typ två år. I början av min springlänk tog det så ont i benen och jag tänkte att jag är nöjd ifall det blir en länk på 5-6 km. Men när jag började närma mig hemmet, så kände jag att jag ännu orkar springa. Så jag tänkte att kanske det blir en länk på 7-8 km. När jag höll på att springa de sista kilometrarna blev jag mer och mer bestämt på att nu ska jag släppa 10 km! Så min rutt blev riktigt spaghetti, då jag fick springa runt och runt för att få ihop 10 km. Men vad det kändes bra! Superbra! Min tid blev också riktigt bra, för jag minns att då jag sprang 10 km första gångerna så fick jag rekordtid på 1h 8 min, och nu var tiden typ samma! Men den här gången sprang jag långsammare första 5 km än vad jag brukar, så jag tror jag skulle ha kunnat bättra tiden med åtminstone 2 min.



Som ni ser så blev min rutt ganska fram och tillbaka samma vägar, så nästa gång när jag tänker springa 10km ska jag nog försöka lite fundera ut rutten. Men bra gick det att springa runt på samma vägar, heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.