måndag 23 maj 2016

HAIR BUSINESS

Börjar vara så trött på mitt korta hår. Jag kan inte alls fixa det så att jag är nöjd. Saknar mitt långa hår så mycket! Det här korta behöver mycket mer fixande, medan då när jag hade långt så kunde jag ha det på så många olika sätt. Provade förra veckan att ha denna frisyr som jag har på bilden. Inte kanske riktigt min stil, haha. Nu ska nog mitt hår växa! Ska inte klippa det förrän i höst och låta det växa så det knakar i sommar! Jag trivs nog så mycket bättre i långt hår än kort. Känner mig inte riktigt som mig själv i den här längden. Men tjockt och välmående är det iaf. Så tjockt att det är jobbigt ibland. Men så är det väl alltid, tjockt hår är jobbigt men de som har tunt hår tycker att det är jobbigt.

Mitt hår är nog en stor del av min personlighet. Håret är en viktig del av mitt utseende och hur jag känner mig. Ifall jag har en dålig hårdag, så kan jag ha svårt att känna mig fin den dagen överhuvudtaget. Kanske lite ytligt, men sen igen så håret tycker jag är större grej än smink. Utan smink går jag när som helst, men håret ruffsigt och dåligt så känner jag mig inte lika fin. Smaksak säkert :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.