söndag 18 december 2016

2 ÅR

Igår firade vi vår 2 årsdag bara här hemma med supergod mat och mys på vardagsrumsgolvet. Tiden har nog gått fort, men så går den ju när man har roligt ❤ Jag kommer fortfarande ihåg precis hur allt gick till. Den 13.12 hade jag min inflyttningsfest dit Jonas kom med en flaska rött. Båda hade vi redan haft lite tankar om varandra, men vi var nog ganska blyga i början av kvällen. Men den natten slutade nog med att vi pratade mycket, dansade ännu mer och kysste första gången. Sedan blev det söndag 14.12, Jonas hade spenderat natten hos mig (vadå natten när vi hade lägenheten full av människor på efterfest ännu fem på morgonen...). Den söndagen lärde vi känna varandra ännu bättre och vi märkte hur mycket vi har gemensamt och vi till och med avslutade varandras meningar. Det kändes så naturligt och bra att vara tillsammans. Det var riktigt så där äckligt sött och jag tror att vi blev båda redan lite kära den dagen. Han spenderade hela den dagen med mig och på kvällen när han måste köra hem för att han skulle på nattjobb, så kändes det riktigt tomt inombords när jag stängde dörren efter honom. Men några timmar senare kom han ändå på en snabb visit från sitt nattjobb och äta upp hans pizza han hade lämnat kvar hos mig, hihi. Så länge klarade vi av att vara ifrån varandra 😍

Och sedan ännu 17.12, som vi har valt som vår dag. Det var då vi hade vår första "dejt". Planen var att han skulle komma till mig och vi skulle göra spenatplättar och se på film. Tja, vi var nog för kära för att ens tänka på mat och jag förstår inte ännu heller hur tiden kunde fara så fort när vi egentligen bara låg och pratade. Den där första tiden då vi blev tillsammans så gjorde vi inte så mycket annat än pratade och bara lärde känna varandra. Tiden flög iväg och jag förstår helt hur det känns att vara så kär att inte ens maten smakar och det går inte att göra annat än tänka på den andra och le. Vi hann se varandra ännu några dagar, men sedan åkte jag till Thailand med Prillan och det blev över två veckors paus då vi inte såg varandra. Jag kände redan superstarka känslor före min resa och jag tror att jag redan då var kär. Jag kan inte sluta le när jag tänker tillbaka till de där dagarna och hur otroligt lycklig jag blev då. Jag är fortfarande lika lycklig och kär som då 😍

Igår gjorde Jonas revbensspjäll åt oss med coleslaw, ugnsbatat och gräddfilssås. Jag har aldrig ätit så god gris! Jag har egentligen aldrig ätit så mycket gris och har bara lite smakat på ribs förut, men igår redan vid första munsbiten så visste jag inte vad jag skulle säga! Alltså det var sååååå gott att jag kan inte med ord beskriva! Allt var så sjukt gott att jag nästan slickade tallriken för det var så gott, haha. Han är nog en så otroligt bra kock! Det var kanske inte riktigt den mest romantiska maträtten, men vid det här laget så behöver vi inte alltid ha vin och en fin biff för att ha det gott och mysigt. Vi hade en skön hemmakväll och det är nog det bästa att göra det mysigt på vardagsrumsgolvet med en massa dynor och levande ljus.

Jag orkar inte vänta tills jag får kalla honom för min man och vi får fira vår kärlek tillsammans med våra familjer och vänner ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.