tisdag 27 december 2016

PRE-CHRISTMASDINNER

I år firade jag inte julafton med min familj, så istället bestämde vi oss med syrran att fira före julen med en lyxig middag. Vi var övernatten hos dem från torsdagen till fredagen, så på torsdag kväll åt vi en god trerättersmiddag tillsammans.

Till förrätt hade min syster och hennes man gjort en tomat-getostsoppa med vitlökskrutonger och basilika. Det var första gången jag smakade på tomatsoppa med getost och det var riktigt gott.

Till huvudrätt åt vi nötbiff (medium så som det ska vara) med dijonsås och morot, ugnsrödbeta med auraost, hemgjord vitlöksgräddpotatis och tomatmozzarellasallad. En massa gottgott på tallriken!

Efterrätten var så enkel som hemgjord glass med chokladmint-smak, som min syster hade gjort. En vuxenglass, för glassen fick smaken av mintlikör. Också väldigt gott och passade perfekt efter en så stor huvudrätt.

Det var nog gott att äta så här före julen. Lyxigt och gott när allting var hemgjort.

Sedan satte vi uppe halva natten och spelade spel, så som vi brukar. Jerker tog en smygbild på oss när vi är så koncentrerade i spelet, haha. Det är nog roligt att vara övernatten hos syrran, för då hinner vi både leka med barnen och umgås med syrran och hennes man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.