torsdag 27 december 2012

JAG ÄR SUPERKVINNA!





Bjuder på lite bilder jag tagit här i stugan. Lyxigt att sova i Gant-lakan! Har inte hunnit fota utsikter i dag, för i dag har vi varit till Levi och åka slalom! Alltså första gången för mig någonsin att åka slalom! Jag var ivrig, rädd och nervös att jag skulle falla och bryta ben. MEN det gick superbra!!!

För det första så föll jag inte en enda gång!!! Vi höll oss till barnbacken, men alltså vadå barnbacken??? Den var ju massiv! För mig är en barnbacke typ 100m lång och inte brant alls (typ som Borgå). Men den här var ju stor! Och lite brant vid ett ställe. Större än näst största backen i Borgås slalombacke!

Första gångerna var nog mycket skrämmande och jag kunde ju inte tekniken alls! Efter att vi åkt några gånger började det löpa bättre. Efter typ 4-5 gånger, så bestämde vi oss för att prova den lite större backen. Oj oj oj! Alltså det tog åtminstone 10min att åka med hissen dit upp!!! Och voi nej alltså... I början gick det bra, men sedan blev det brantare bara och där fanns en massa snöhögar och is, så vid ett skede kunde jag inte bromsa ALLS och jag for mycket, mycket snabbt och när det snöade och blåste så såg jag absolut ingenting (hade inga såndäna skidglasögon). Det var nog nära att jag skulle ha fallit eller åkt in i skogen, men fick som tur sedan farten stannad. Nicke fick skynda sig efter mig, när jag bara for iväg som en raket. Huhhuh, höll nog lite på att dö då. Fick så sjuka fötter efter det att jag nog fick vila en stund. Är ju så ovan att använda sådana muskler.

Så efter det höll jag mig till "lilla" barnbacken istället. Och det var riktigt tillräckligt för mig. Det gick så bra sedan och jag behövde knappt tänka mera på vad jag gjorde. Jag är helt superstolt när jag inte föll en enda  gång och när jag nu efter 21år kan säga att jag kan åka slalom!

2 kommentarer:

  1. Hahaa, ja kan just tänka mig hur det såg ut då int kunde bromsa. :D Man blir själv lite i panik för man vet ju aldrig när ett träd eller nån annan står ivägen. Men kiva att du börjar fatta tekniken, så kan vi fara på slalomresa nångång. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheh jooo alltså nicke had bara kika att dii for hon! :D o de va no nära skogen o en liten flicka :o hurja :D nästa gång skidglasögon tack! men jooo passar mej men tror ja fortfarande håller mej ti mindre backar :P

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.